Instagram artık yalnızca arkadaşlarınızla bağlantı kurup fotoğraflarınızı paylaşacağınız bir mecra değil – 2018 yılından bu yana geniş kitlelere adınızı duyurmak ve yeni bir iş kurmak için de kullanılan güçlü bir platforma dönüşmüş durumda. Öyle ki bu yılın sonunda Instagram’ın mobil reklamcılık gelirinin tahminen 6,8 milyar dolara ulaşması bekleniyor- söz konusu gelir iki yıl öncesinde 1,8 milyar dolardı.
Instagram bugün ev hanımlarını, ya da evde kalıp çocuklarına bakma zorunluluğundaki çoğu anneyi başarılı birer şapka tasarımcısına; kurumsal şirket çalışanlarını ise birer gezgine dönüştürebiliyor. Bu nedenle, Instagram fenomeni- başka bir deyişle influencer– olmak istemeniz ya da markanızı geniş kitlelere duyurmak adına Instagram’ı araç olarak kullanma düşünceniz hiç de mantıksız değil.
Bu yazıda Instagram’da kendilerine yer edinmeyi başarmış Instagram fenomenleri ile yaptığımız röportajlardan kesitler sunacak ve onların kılavuzluğu ile Instagram fenomeni ya da influencerı olmak için neler yapmanız gerektiğinden bahsedeceğiz. Böylece markanızı dünyayla paylaşmaya ve kendi kitlenizi yaratmaya bir adım daha yaklaşmış olacaksınız.
“Fenomen” Kavramı
İşe ilk olarak fenomen kavramının ne ifade ettiğine değinerek başlayalım.
Fenomen deyince çoğunuzun aklına Instagram hesabıyla “ün” salmış kişiler geliyor değil mi?
Ancak, durum tam olarak öyle değil.-en azından konuştuğum Instagram fenomenleri için.
Instagram influencerı veya fenomeni olmuş bu kişilerle yaptığım görüşmeler boyunca gözüme çarpan ortak tavır şuydu: “Ünlü” kelimesi çoğunu rahatsız ediyordu.
Neden mi?
Sanırım söz konusu kelime bu insanların hedeflediği şeyi değil, daha az önem arz eden başka şeyleri çağrıştırıyordu. Örneğin, güzellik ve seyahat üzerine 40 bin takipçiye sahip bir sayfayı yöneten Instagram fenomenlerden biri konuyla ilgili şu sözleri sarf etmişti: “Sakın, Instagram ünlüsü olmaya kalkmayın! Güzel bir iş ortaya koyun ve uygulamayı rekabet aracın olarak değil, ilham kaynağınız olarak kullanın.”
Anlayacağınız, Instagram dünyasında “ün” ve “etki” iki ayrı başarı ölçütünü temsil ediyor. Ün, belirli bir sayı değeri ile ölçülürken, etki biraz daha az niceliksel bir şey olarak yorumlanıyor – takipçi kitlenizle kurduğunuz derin, otantik bağ ile.
Şimdi bu bilgilerin ışığı altında Instagram fenomeni olma sürecini incelemeye başlayalım.
Instagram’da Nasıl Fenomen Olunur?
Bu süreci şu altı başlık altında inceleyeceğiz:
1.Özgün ve orijinal içeriklere sahip olduğunuzdan emin olun.
4.Mikro markalarla çalışmayı tercih edin.

Güzel paylaşım
YanıtlaSil